richardwbb's Super S

Gestart door richardwbb, 17 april 2011, 01:17:17

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Challenge

Paste bij mij niet dicht :P
Dan maar het grilletje bewerken en toen paste die wel dicht :D
Mitsubishi colt 1.5 turbo
Mooie foto's zien,klik op de link hier onder.
www.mroosfotografie.nl

Milo

wow klinkt het in het echt ook zo bruut of zit de uitlaat er nog niet op ofzo?
Eigen lichaam, eigen lot, eigen leven. Je moet het zelf doen want niemand komt het geven!

Spulletjes die ik nog te koop heb staan van de (ex)-Micra (Silver Pandaren)

richardwbb

De motorkap zit er inderdaad nog niet op, maar snel het motorruim afwerken, de Micra start wel nu maar is echt nog niet klaar hoor.

Enne, als uitlaat is het een spruitstuk met een downpipe van de 1.6, die eindigt net achter het blok ergens, bij de Micra gaat die tot aan de kat.

Ik zit nog te bekijken hoe en welke delen van de uitlaat ik zal gebruiken, die van de Micra is een beetje op en van de Nx is die over het algemeen wel vrij aardig maar er is ook al aan gebeund en het mag niks kosten dus ik weet het nog niet :P

Morgen ook maar even een ECU opsnorren van een 1.6 Nx, dacht dat ik deze nog had, zal wel niks zijn maar het werkt nog niet hoor

Rob

Ik bedoel het wel goed... Alleen sommige mensen begrijpen me verkeerd.

I have a need for speed

richardwbb

Naast het starten is er nu ook communicatie met de ECU.

Het grappige is dat de temperatuurmeter bij contact al halverwege gaat staan zo wat en dat het MIL(f) lampje nog aangesloten dient te worden. Voor het overige schijnt alles reeds prima te functioneren!

Het project kan dus afgesloten worden en Micra afbouwen en naar de APK der mee tegen die tijd!

:D :D :D (eindelijk weer ruimte in de garage)

Challenge

Je moet de temp sensor voor je dash overzetten van de micra,hebben een andere ohm waarde.
Mitsubishi colt 1.5 turbo
Mooie foto's zien,klik op de link hier onder.
www.mroosfotografie.nl

richardwbb

#171
Ha ja, je antwoord kruist onze bevindingen Challenge, ik zei nog tegen Wouter, nee die temp sensor is ook goed, mooi niet dus. Anders gaat die alvast op 1/3e van de meter staan.

Een MIL lampje heeft de Micra niet en het grootlicht lampje doet het nog niet, maar deze kon wel eens gewoon defect wezen.

Een Nx uitlaatlijn is er in zijn geheel onder te krijgen maar dit is een beetje teveel werk, maar ik bewaar het spul wel, de downpipe zit nu tegen de stabilisatorstang aan, van de Nx gaat die te ruim onder het blok door zeg maar en het Nx middenstuk, daar is de flens van de einddemper net ff anders gedraaid, maar veel meer verschil is er niet, je moet wel de kat van de Micra gebruiken en voor de downpipe een deuk er in meppen maar, maar die zou je nog kunnen inkorten.

Luchtfilter zit ook al gelast en alle uitlaatdelen liggen los van zowel de Nx als de Micra en bij de kat werd het doorslijpen en niet uitboren, dat gaat gewoon dicht gelast worden. Lekker makkelijk :)

emiel

 O0

het gaat nu dus mooi snel de goede kant op!

Rob

een lege kat maakt een rasp geluid @ de micra (tenminste dat deed mijn lege) beter las er een pijp tussen
Ik bedoel het wel goed... Alleen sommige mensen begrijpen me verkeerd.

I have a need for speed

richardwbb

Ik ga de kat lekker laten zitten bij deze GA16DE, het doet niet veel. Ik weet niet hoe het zit als ik de hele uitlaatlijn 2 inch zou maken.

Met pijp kan het ook raspen heb ik gemerkt. Zou de middendemper er juist niet hebben soelaas bieden?

Vandaag de luchtfilter gelast en de boel druk aan het opbouwen, in mijn eentje in het weekend, uitlaat moet er nog onder gefabriekt worden en ik ben wat onderdelen nogal kwijt en veel om op te ruimen is er niet meer dus dikke :S wat dat betreft. En volgens mij lekt die olie ergens.


Vleespet

Gaat er steeds beter uitzien man! mooi  O0

richardwbb

:)

Vandaag is het olie lek verholpen, gisteren de remmen ontlucht, dit ging niet zomaar even en de laatste motorsteun zit nu goed, aan de uitlaat zijn de enige aanpassing en het denkwerk gedaan, draadjes komen nog en dan zou die APK ready moeten zijn, met de hakken over de sloot, dus dit laatste ga ik nog even na 1 juli bekijken.

15 juli moet de Nx gekeurd zijn en ik ga het niet halen met een bushing kit, richtbank, drijfstanglagers hoewel ik ze al heb, lichter vliegwiel en ontieglijk vastzittende lekdop v-bak met wensen zoals dat zweten ook verholpen. Die lekdop ga ik uitbesteden gok ik zo.

:)

richardwbb

#177


De voorpijp van de Nx had er wel redelijk onder gepast als de stabillisatorstang niet in de weg zou hebben gezeten. Nu is deze doorgeslepen en er is een bochtje van een Opel uitlaat tussen gelast en het juist doorslijpen van stukken uitlaat en een V-tje slijpen om de uitlaat te buigen en weer dicht te lassen, daar snap ik nog geen hout van. Dit heeft FreekTech even super geregeld!

De uitlaat zelf zal niet zo best flowen, maar boeie. Roesten doet die straks ook niet meer dus dat zit wel goed. Hij sluit nog niet zo lekker bij de flexibele flens wat dan wel goedkope oplossing mag zijn maar ook een ronduit waardeloze. Ook het aandraaien van uitlaatdelen om te laten sluiten met Nissan is ech knettertje vast zetten met de risico's van dien.

Op de kat wil die zo nog niet eens dicht met een pakking van Bosal en beide kanten fire gum. Daar moeten 2 pakkingen tussen. En het ziet er vlak uit allemaal :S

Overigens hangt de kat ook aan de voorpijp nu, deze is dicht gelast, want dat uitboren zonder kolomboormachine waar de kat prima onder past, is geen doen, geen tijd ook en niet nodig :)

Thumbs up!

emiel


Bunny


.(\__/).
(='.'=)   This is Bunny. The one and only!
(")_(")   March K11 Cabriolet Project Topic